Ubezpieczenie zdrowotne

Reforma zdrowotna:
01 kwietnia 2007 weszła w życie reforma niemieckiej służby zdrowia (Gesundheitsreform). Cel: ubezpieczenie zdrowotne (Krankenversicherung) dla wszystkich osób żyjących na terenie Niemiec. Obowiązek ubezpieczenia został nałożony z jednej strony na obywateli, z drugiej strony na kasy chorych (Krankenkassen).


KARA ZA BRAK POSIADANIA UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO!!

Osoby nieposiadające ubezpieczenia zdrowotnego, zgodnego z prawem niemickim zostaną ukarane. Zgodnie z ustawą § 193 Abs. 4 VVG bedą musiały nadpłacić zaległe składki. Za pierwsze sześć miesięcy kara równa jest wysokości miesięcznej składki, a za każdy następny miesiąc kara ta wynosi 1/6 składki miesięcznej ubezpieczenia. Osoby podlegające obowiązkowi od 01.01.2009 muszą wyrównywać składki od 01.02.2009 - styczeń 2009 został uznany jako miesiąc przejściowy. Maksymalna nadpłata jest równa składkom 13 miesięcy.

OBOWIĄZEK UBEZPIECZENIA-REGULACJE PRAWNE



Gesetz über den Versicherungsvertrag (Versicherungsvertragsges-VVG) § 193 Versicherte Person; Versicherungspflicht.

(3) Każda osoba zamieszkała w Niemczech zobowiązana jest do tego, aby w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym, dopuszczonym w Niemczech do prowadzenia takiej działalności gospodarczej, zawrzeć i utrzymywać, także w imieniu reprezentowanych prawnie osób trzecich niemogących wykonać tego samodzielnie, ubezpieczenie zdrowotne, obejmujące co najmniej zwrot kosztów za leczenie ambulatoryjne i szpitalne lub świadczenia określone taryfą przewidująca absolutne i procentowe wkłady własne za leczenie ambulatoryjne i szpitalne każdej osoby ubezpieczonej, ograniczone w skali roku kwotą 5.000 €

(4) W wypadku kiedy zawarcie ubezpieczenia ma miejsce później niż w przeciągu jednego miesiąca od momentu obowiązku jego zawarcia zgodnie z akapitem 3 w zdaniu 1, należy uregulować dodatek do składki. Wynosi on jedną składkę miesięczną za każdy następny zaczęty nieubezpieczony miesiąc, a od szóstego nieubezpieczonego miesiąca za każdy następny zaczęty nieubezpieczony miesiąc wynosi on jedną szóstą miesięcznej składki. W wypadku jeśli okres nieubezpieczenia jest niemożliwy do ustalenia, przyjmuje się, że osoba ubezpieczana niebyła co najmniej pięć lat ubezpieczona. Dodatek do składki jest regulowany jednorazowo z bieżącą składką.

4 Kommentare:

  1. Ja jestem zdania, ze warto jest mieć ubezpieczenie zdrowotne gdyż nigdy nie wiemy co może ns spotkać. Dlategom tak bardzo chętnie używam porównywarki ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ i sam sobie wybieram najbardziej korzystną składkę, którą będę chciał zapłacić.

    AntwortenLöschen
  2. Jak najbardziej ubezpieczenie zdrowotne to ważna sprawa i moim zdaniem nie musimy, ale warto jest się ubezpieczać. Tak samo jest z pojazdem. Więc gdy zaglądam na stronę http://kompleksowaochrona.pl/ to już wiem, że mogę za jej pomocą znaleźć najlepsze dla siebie OC.

    AntwortenLöschen
  3. Samo ubezpieczenie zdrowotne moim zdaniem jest bardzo ważne, dlatego ja jestem zdania, że powinniśmy się ubezpieczać. Ja jestem zadowolony z ubezpieczenia na życie https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie które zapewnia mi ochronę w wielu płaszczyznach.

    AntwortenLöschen
  4. Ja mam takie ubezpieczenie i jestem z tego bardzo zadowolony. Zresztą jak jeszcze czytałem teraz na stornie https://podstawybiznesu.pl/obowiazki-lekarzy-w-czasie-epidemii/ to jestem zdania, że jak najbardziej powinniśmy wiedzieć jakie obowiązki mają aktualnie lekarze.

    AntwortenLöschen